طرز تهیه مودمجان

140 کیلو کالری کالری

4 نفر

مودمجان

مودمجان در واقع به کدو، ماهی یا میگوی سرخ شده در آرد و تخم مرغ گفته می شود که از غذاهای سنتی کره ایست و بیشتر در مناسبت های رسمی همچون سال نوی کره ای تهیه و استفاده می شود.

مواد لازم

طرز تهیه:

  1. کدو سبز را شسته و به صورت حلقه ای خرد کنید. سپس اندکی نمک بر روی هر دو طرف کدوها ریخته و بگذارید تا 20 دقیقه به همان حال بماند.
  2. میگوها را شسته و پاک کنید. سپس از وسط آنها را باز کنید تا به صورت فیله ای پهن در آیند ولی بهتر است دم میگوها را جدا نکنید. سپس به میگوها نیز نمک و فلفل زده و بگذارید تا 10 دقیقه در یخچال بمانند.
  3. فیله ماهی را بصورت ورقه ای برش بزنید و همانند میگو آن را مزه دار کنید.
  4. تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و هم بزنید تا بصورت یکدست درآیند.
  5. تابه ای را با 3 قاشق روغن گیاهی بر روی حرارت بگذارید تا گرم شود.
  6. هر کدام از ماهی، میگو و کدو ها را بصورت جداگانه ابتدا در آرد و سپس در تخم مرغ فرو ببرید و پس از آن در روغن داغ سرخ کنید.
  7. برای کدوها هر طرف می بایست به مدت 3 تا 4 دقیقه سرخ شود ولی برای ماهی و میگو هر طرف را به مدت 2 الی 3 دقیقه سرخ کنید تا به رنگ طلایی در آید.
  8. سویا سس را به همراه سرکه، نمک و فلفل در طرفی ریخته و مخلوط کنید. این سس را با کدو و ماهی و میگوی سرخ کرده سرو نمایید.

 

مودمجان

مودمجان

مودمجان

مودمجان

مودمجان

مودمجان