طرز تهیه سوشی کلاسیک

390 کالری کالری

5 نفر

سوشی از معروفترین غذاهای ژاپنی مخلوطی است از برنج ژاپنی با چاشنی سرکه و انواع غذاهای دریایی (غالبا خام)، سبزیجات و ...که به صورت خام سرو می شود. سوشی در ایتدا تنها روشی برای نگهداری از ماهی بشمار می رفت که در آسیای شرقی رواج داشت ولی پس از راه یافتن به چین و ژاپن وارد فرهنگ غذایی مردم ژاپن شد و از آن پس انواع بسیار متفاوتی از آن در سراسر جهان به عنوان یکی از معروفترین غذاهای ژاپنی پخش و محبوب شد. امروزه روش های بسیار متفاوتی برای درست کردن سوشی وجود دارد که در اینجا با روش کلاسیک سوشی ژاپنی که نوع بیشتر رایج آن است آشنا خواهید شد.

مواد لازم

طرز تهیه :

  1. برنج را به صورت کته نرم بپزید . در یک طرف 3 قاشق سرکه و شکر را خوب با هم مخلوط کرده و به پرنج پخته شده اضافه کنید و بگذارید تا برنج اندکی سرد شود.
  2. 1 قاشق سرکه را با سس مایونز و سویا سس به خوبی مخلوط کنید .
  3. ورقه های جلبک را بر روی سطح صاف و نچسبی پهن کنید.(بهتر از حصیر سوشی که مخصوص این کار است  استفاده کنید.)
  4. دست خود را اندکی خیس کرده و مقداری از برنج را با دست بردارید و بروی ¾ جلبک پهن کنید. دقت کنید بهتر است ضخامت برنج بیشتر از 2 سانتی متر نباشد.
  5. مخلوط سس مایونز را با قاشقی بر روی برنج پخش کنید و سپس ماهی دودی، آووکادو، خیار، پیازچه را بصورت لایه لایه کنار هم بروی برنج قرار دهید.
  6. سپس یک سمت جلبک را گرفته و به آرامی آن را رول کنید. برای چسباندن دو لایه جلبک به یکدیگر میتوانید از اندکی آب استفاده کنید تا رول ها باز نشود. ( این کار با حصیر ژاپنی مخصوص سوشی بسیار تمیزتر و راحتتر صورت میگیرد. )
  7. با یک چاقوی بسیار تیز رول خود را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.

* نکته 

  • در دستور پخت اصلی سوشی کلاسیک ژاپنی ماهی باید خام باشد ولی در صورت نیاز می توانید ماهی ها را قبل از استفاده کمی بپزید.
  • میتوانید در یک کاسه کمی سویا سس ریخته و قبل از خوردن سوشی ها آن‌ها را در سویا سس فرو ببرید.

 

 

طرز تهیه سوشی

سوشی

سوشی

سوشی

سوشی